Tittarnas Intervju - Andra Avenyn..

Skickade ju in frågor till Maya Rung via Andra Avenyn - Tittarnas intervju i tisdags och idag publicerades svaren..
En av mina frågor finns med!! :D



Jag hör inte din värmländska när du pratar. Talar du inte dialekt eller är du bara bra på att dölja den? /Maria, Årjäng
- Jag har alltid haft en annan röst när jag pratar offentligt. Om jag håller tal, föreläsning eller spelar teater får jag alltid en annan röst. Min pappa brukar pika mig lite för det, men det bara blir så. Det är inget direkt medvetet val. När jag kommer hem till Karlstad pratar jag mycket mer värmländska, vilket mina kollegor ibland märker den första dagen jag kommer tillbaka till Göteborg.

Jättekul att 1 av mina 10 frågor blev vald!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0