2 april 2011

10 mil med bil mot Karlstad, Pressbyrån och sen lite mer än 30 mil med tåg till så är man äntligen framme i Stockholm. 
Utanför Centralstationen, köpa en karta och sen in igen för att ta t-banan till Söder. Orkade inte gå med väskorna. :P Bodde på Sjöfartshotell, med utsikt över vatten och Gröna Lund. Inte helt fel faktiskt.
Sen tog vi massa Söder, så himla mysigt och kommer spendera mer tid där när jag är i Sthlm i fortsättningen. Jag drog med mamma runt på lite ställen som Millennium-triologin spelades in på och det gillade hon, om inte annat för att få se Söder. :P
Vi gick till Söderhallarna, där vi åt på nåt litet vegetariskt ställe. Grekisk sallad. :D Lite trångt så 2 andra satte sig intill och beställde samma sak som oss. Tjejen på min sida åt Grekisk sallad och kvinnan på andra hade samma sak som mamma - jag pillade bort oliverna och det komiska va att tjejen brevid gjorde exakt samma sak. Blev lite skratt på det. *hehe*


"Mikael Blomqvists" lägenhetsport i Millennium-triologin.


Utsikt från Katarinahissen.

Men anledningen till Sthlm-resan va musikalen Romeo & Julia på Göta Lejon.

Jag har varit på en del musikaler med kan nog säga att Romeo & Julia är den häftigaste! Sången, dansen, och skådespelet är helt fantastiskt. Väldigt rolig, men samtidigt så är den självklart väldigt tragisk. 
Gick dit enbart för att Måns är med, som fortfarande är nr 1, men gick därifrån och älskade alla! 

Vi satt nära scenen, mitt i smeten då det flögs över en och dom sprang på trädgrenar efter sidorna.


Från Idrottsgalan och man kan riktigt se hur bra musikalen kan va. Måns röst är så otroligt fin!

Och reklamvideon, den är gjord för att se häftig ut och tro mig - den är precis sådär bra!!!


Bestämde snabbt att jag ska se den igen i höst. :D

När den va slut så gick vi inom 7Eleven för lite smått och gott. Samma butik som Lisbeth Sallander handlar i. *hehe*
Sen tillbaka till hotellet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0