Finalen i Globen 12/3

En vecka sen jag skrev här nu, men har att skylla på Sthlmresa, sen sjuk och sen bara inte pallat efter jobb och kurser. :P

Resan till Sthlm blev ju galet snabbt på, några dagars varsel bara men det blev kanon! Kom till Sthlm på eftermiddagen den 12/3, men hann med en del ändå. Vi vandrade på stan lite och Gamla Stan där jag fick mig en Grekisk Sallad. Det va mums även om det va ingredienser som inte alls ska va med. *hehe*
Fotade lite och sen fick vi till hotellet för att fixa inför kvällen.

Vi va vid Globen före 19.00 och biljetterna hämtade vi på hotellet där.
Min första tanke va att vi satt bakom scenen och visst såg vi bakom scenen men vi såg även bakom Danny's plank och såg honom innan dom flesta andra. Inte såg dom på parkett att han hade rosa kalsonger tex. XD



Danny va grym! Det är han alltid och självklart skulle han ha vunnit.
Men då jag såg hur glad han faktiskt va för sin silverplats så blev jag också glad. Världens bästa tvåa helt enkelt! :D
Eric är för övrigt en värdig vinnare, han är riktigt bra och jag kommer hålla tummarna för honom i ESC.

I Entré 2 som vi gick in i så fick man gå i olika öppningar om man ville. Man fick gå i JA eller NEJ och frågan va om det kommer stå mellan Danny och Eric under kvällen.
Jag gick i ja och det va ju inte speciellt fel. När man kom ut så va det ny JA och NEJ fråga och då va det om det va rätt person som vann, vilket ju inte va. :P

Det va så häftigt att vara där för finalen, det hade jag aldrig väntat mig. Man kan faktiskt vinna när man tävlar!
Och om 2 veckor är det dags för Sthlm igen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0