Namn

Håller på att kolla namn.
Har alltid gillat namn och självklart tänkt på vad framtida barn kommer heta.
Många namn som jag gillat tidigare har helt fallit bort pga att jag jobbar med barn och kopplar då ihop vissa namn med barnen. Inte så kul alla ggr. :P Sen har vissa storfavoriter blivit allt för vanliga och fallit bort för det.

Bland flicknamn så har jag egentligen bara 1 namn som favorit, som jag börjar tröttna på. Men det är fortfarande fint. :) Och 2 namn som växer hos mig.

Av pojknamn så har jag 3 absoluta favoriter + ett som gror sig allt större. Jag gillar namn som inte "alla andra" har på sina barn. Fast lite roligt är det då tre av namnen är så ovanliga att mellan 3-840 personer heter det i Sverige och det fjärde namnet är så vanligt att över 300 000 pers heter det. Kan inte hjälpa det. *hehe*

Jag vill att namnet ska passa med mitt efternamn också, det är ju ett måste och inte ens 150 pers har mitt efternamn i Sverige. Det är inget -son-namn direkt. :P Lite dumt, för det är ett efternamn jag vill föra vidare. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0