Nickelodeon i Stockholm

30 augusti
Långt, långt, långt...

Kl 10.25 lämnade tåget stationen i Karlstad och jag va framme i Stockholm 13.30.
Mikaela mötte mig på stationen, jag låste in min väska efter lite om och men och vi åkte mot Gröna Lund. T-bana och båt blev det. Och varmt va det! :)
Utanför Gröna Lund va det massa folk så det blev till att köa och vi va vid scenen ca 14.45. Vi blev lite förvånade av hur nära scenen vi kunde komma vid den tiden och vi va helnöjda med platserna. Vi kom närmare scenen senare, hoppade in i luckor där inga stog. :)
Det skulle ha börjat 15.00 men blev lite försenat då det fortfarande va många utanför parken som inte hunnit in. Men strax efter så började det ändå och jag fick se Markoolio för första gången. :P
SvampBob kom på scenen, vi sjöng för honom nångång under dagen då han fyllde 10 år.

Först på scenen att uppträda va Molly Sandén. Efter henne så kom Nanne Grönwall (visste inte att hon skulle va där) och sen Alice Svensson. Ingen av dessa tycker jag är bra men dom gick ju hem hos andra iaf.

Och så va det barnens tur att tävla i Nick Star, fem barn som det skulle bli en vinnare av och sen en final på Liseberg. Philip vann och han va värd det. 12 år och en riktigt bra röst.
Efter den lilla tävlingen med stort pris så va det Amy Diamond's tur att sjunga. Inte heller nån jag gillar men så va jag ju där för EMD. :P

Jag tog hela 9 kort innan EMD kom. XD
Men när dom tre fina kom på scenen gick kameran varm. Blev många fina kort! Och några lite åt det knasiga hållet, nån tagen med flit och andra blev som dom blev. *hehe*
Har sagt det förut, men jag älskar verkligen den där trion.
Erik
satt på tronen och vinkade som den konungen han är och Danny tjoade och vi tjoade efter precis som han ville - tills han sa att han inte kom på nåt mer. <3 Danny sjöng If Only You och jag smälter helt när han drar igång sin vackra stämma. Även fast han sjöng tillsammans med Alice så hörde jag bara Danny.
Det va lite presentregn under dagen, det flög saker genom luften och jag fick mig några SvampBobbar. Säkert från flera men jag har bara koll på vilken SvampBob jag fick från Erik! :D



Sista artisten va Alexander Rybak.
Jag såg fram emot att få se honom faktiskt och han fick sig en Guldskiva (tror iaf att det va guld)!
Innan han va klar på scenen så gick vi och ställde oss i signeringskön. I rätt stund också för sen blev den minsann extremt lång den där kön! Eller först fram till staketet, till shoppen och jag är såå glad att iaf nån kände igen mig!! :D Han säljer t-shirts och prylar för EMD och vi träffades i Arvika. *hehe*

På 30 min va vi framme vid dom första på signeringen, gick rätt snabbt ändå och Erik va den första som satt där och såg underbar ut. Jag ger honom t-shirten som jag köpte i Arvika, han signerade inte då så passade på nu. :) Sen tänkte jag ta den och ge det andra jag hade men hann inte med nånstans innan Danny hade min t-shirt under sin penna. XD Skickades vidare till Matte sen och dom två vackra signerade inte utan skrev annat. <3
Det andra jag hade med mig signerade alla tre men fastnade hos Matte. Han stannade upp hela kön när han knappt kunde släppa ifrån sig omslaget till Disco-Daggarna. Han och Alice bara satt där och kollade när han till sist sa "Där är jag" och ritade en pil till sin mask så att ingen skulle missa det. Han är ju för söt. <3
Och Danny gillade min t-shirt! Kanske inte så konstigt men jag bara löt skaffa en sån. :P

Vi gick vidare, förbi resten och fram till Alexander som va sist. Han stog längstbort, vid staketet och signerade och fotades då ingen innifrån kom till honom. Jag fick min singel signerad och en kram. Trevlig kille men upptagen av alla som försökte få honom till sig.
Sen stog jag på utsidan av staketet, vid EMD ända tills dom gick. Fick en handklapp av Erik då, en hård en och sen kom Alexander och vi träffade honom igen.

Sen kunde man ju gå och utanför parken fanns flera postrar om Backstreet Boys konsert på Hovet. Och på bussen mot stationen så såg vi Nickelodeonbilen och jag tyckte mig se ett bekant ansikte där i, men jag kunde ju liksom inte sakta ner varken den eller bussen för att kolla mer noga. :P
Vi åt på Burger King innan vi åkte hem till Mikaela och gjorde en massa annat.

Dagen efter åkte jag hem och när jag satt mig på tåget kommer ännu ett bekant ansikte, nämligen Maria Lundqvist! Innan tåget ens börjat röra på sig. :P Hon ska visst ha huvudrollen i en teater på Värmlandsoperan i Karlstad. *hehe*

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Underbar dag...:D :D

Alex var ju jätte gullig o trevlig! :)

E.M.D vr <B>Snyggare</B> såklart o Matte va verkligen gullig där när han tittade på fodralet :)

Erik va såå söt när han bad om ursäkt för att han inte signerade min tisse :P



kramar

2009-09-03 @ 21:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0