15 augusti - E.M.D

Kan inte hjälpa att det här blir långt, EMD är ju inblandade och då går det inte med bara några få ord att beskriva hur underbart det va. :)

Kom iaf till Arvika och satte på mig kläder efter vad vädret krävde. Har ju varit sjuk så det blev regnbyxor också.

18.00 - insläpp, va där strax efter och löste in biljetterna. Fick ett ljusblått, inte så snyggt armband. Ser ut som ett BB-band fast det står Arvika Hamnfest. :P
Killen frågade om jag skulle ha ungdom, jag svarade "jag skulle inte tro det" och fick för vuxen. Hade jag varit ungdom så hade det varit riktigt enklt att få vuxen. *hehe*

Gick direkt till scenen.
Det va några som stog vid staketet redan då och jag ställde mig brevid. Med paraply över mig. Såg att dom började göra i ordning med RUN EMD t-shirts en bit bort. Då blev jag glad!
Och killarna kom i en vit minibuss, gah liksom! :D Man har sett dom flera ggr men blir lika glad när man ser dom igen.
Mamma kom och sa att dom sålde t-shirts, visste jag ju redan men jag tvingade henne att passa min plats medan jag gick ner och shoppade lite. Dom blev hur glada som helst i det där tältet när jag kom, vinkade och höll på. *haha* Jag va ju deras första kund så dom fick ju nåt att göra. :P

Tillbaka till min plats, lämnade över lite grejer och började vänta lite till.
Blött, blött, blött och när det började bli mer folk så tog jag ner mitt paraply.

19.30 - EMD kommer på scenen och man får värsta leéndet på läpparna och bara njuter. Det är så otroligt underbart att få va nära dom tre.
Blöta är vi och dom älskar oss för att vi står där!!
Dom kör sina låtar, dom där låtarna som är så bra. Älskar deras röster, hur dom rör sig på scenen och verkligen underhåller publiken.
Ååå, vilken underbar spelning!

När Erik börjar dra sig mot Baby Goodbye frackarna så pyser jag min väg. Ingen just där fattar väl varför, dom bara knör och ska ta min plats, men jag liksom drogs till tältet där dom sålde t-shirts. :P Passade ju på att fråga om signering när jag shoppade tidigare så jag visste ju va som va på gång. *hehe*
Det slutade faktiskt nästan att regna när dom gått av scenen och precis innan dom kom till tältet. Men bara nästan.
Danny kommer, vackraste varelsen som finns och bara ser helt fantastisk ut. Sen kommer Mattias med vakter runt sig och försöker klämma sig in i tältet. Trångt va det men han lyckades. :) Det börjar regna igen och det blir att man får gå in i tältet för att träffa dom istället för utanför staketet.

Mattias står precis framför mig, på andra sidan bordet. Signerar min t-shirt och skickar den till Danny som står innanför honom. Danny skriver och räcker upp t-shirten, han vet ju inte ens vems det är. :P
Jag dissar Matte där, rakt framför mig och frågar Danny om jag kan få en kram och självklart får jag det. Älskar dom där kramarna, kind mot kind med just Danny Saucedo. Myspys och man blir så fånigt överglad. *hihi*
Sen måste man ju tyvärr gå, hatar det.. Kom på i rätt sekund att jag glömde få ett foto signerat, ett foto jag tog på Danny i Uddevalla och som är galet snyggt. Frågade först om det va okej om jag gick tillbaka och det va det. Och jag träffade Danny igen. *hihi* Han sa lite och log sådär galet underbart som bara han kan när jag räckte fram nåt annat än det vanliga. :D

Erik mådde tyvärr inte bra så honom fick jag inte träffa igår. Men inte klagar jag över att få ha träffat Danny och Mattias igen. Den dagen jag klagar över det så är nåt fel, riktigt fel.

Mötte mamma med värsta leéndet på läpparna. Tänk att en kram från en helt vanligt snubbe kan få en att må så bra. <3
Gick till bilen och la grejerna där. Inklusive kameran som tog stryk av regnet, hela min ficka va blöt så den hade fått sig en rejäl simtur! Mobilen också, men den plockade jag isär och lät torka under natten så den funkar iaf som den ska igen.

Sen va det bara att gå tillbaka till området, tog nåt att dricka och till scenen igen. Längre bak denna gång och upp på scenen kom Tomas Ledin. Han är bra, speciellt några låtar. Jag gillar verkligen Blå, blå känslor. Han började på den men slutade tvärt och sa att det va en kort version av låten. Typiskt liksom. :P Sommaren är kort körde han iaf hela, himla härlig känsla när alla sjunger med i den. En låt som dom allra flesta kan.
Träffade även honom efteråt, trevlig man. :)

Tack till alla som va med och gjorde så att killarna kom till Värmland även denna sommaren!
Det betyder en massa!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Erik va inte dålig, han va längtans sjuk...han saknade mig där hahahaha

2009-08-17 @ 16:56:05
URL: http://micka85.blogspot.com
Postat av: Marie

Synd att du inte har DMC-TZ6 eller DMC-TZ7, då hade du kunnat köpa detta, så håller sig kameran torr till 40 meter under vatten. Panasonic Dykhus DMW-MCTZ7

http://panasoniccenter.jetshop.se/

2009-08-17 @ 17:06:39
URL: http://aponi.bloggagratis.se
Postat av: Sandra T

gud vad kul :D lyllo dig som fick kram av Danny!

2009-08-17 @ 20:39:01
URL: http://www.sandramusic.musicblogg.se
Postat av: Marie

Hur är kameran då? Jag funderar på att köpa en likadan innan Bsb kommer. :)

2009-08-17 @ 22:25:25
URL: http://aponi.bloggagratis.se
Postat av: Marie

Och dyrare. :) Fast det är smart att de finns ett dykarhus att köpa till, om du ska gå på fler "vattenfestivaler", då slipper du köpa en ny kamera efter varje gång. :)

2009-08-17 @ 23:13:07
URL: http://aponi.bloggagratis.se
Postat av: Madeleine

Åh min guuud Danny ja! Han är så satans vacker. Såg dom i Uddevalla oxå, troligen på samma spelning som du. Åh shit man vill ju bara ha honom!

2009-08-21 @ 14:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0