Helgen i Göteborg

Är alltså hemma från en kanonhelg i underbara Göteborg. :)

Va i Göteborg strax före 18.00, vi stannade vid Kexfabriken på väg ner. Gottit. :)
Checkade in på hotellet och fick ett rum med värsta utsikten - mot innegården och sikt över andra sidan's rum. Hade mycket bättre sikt förra gången på det hotellet men det är iaf ett snyggt hotell. :)

Vi gick och köpte biljetter till Wallander - Hämnden och sen åt vi lite innan filmen.
Filmen va riktigt bra även utan Ola och Johanna men saknade dom. Speciellt Ola, han är ju bäst.
Ser verkligen fram emot resten av filmerna. :)

Mådde dåligt under den kvällen vilket fick sin förklaring på lördagsmorgonen - febet, ont i huvudet och hals. Tråkigt. Jag orkade inte prova kläder så nåt sånt blev det inte den dagen.
Fick iaf i mig lite frukost på hotellet, mest frukt men det är gott.
Sen bar det av till Nordstan, det är bara ut och in från hotellet så det gick snabbt. *hehe* Kollade runt lite innan dagens schema för Schlageryran kom upp. Ville veta vilken tid Alcazar skulle komma. :)



Dom kom vid 12.00 så jag behövde bara vänta i 45 min. Först hade dom en liten mini-intervju på scenen..
Stog aldrig "framme" vid scenen, stog hela tiden vid deras signeringsbord - ensam i kö. Men det syntes inte att jag stog i kö för jag hade ju folk framför mig. :P
Sen kom dom till bordet och jag hade turen att Andreas hamnade framför mig och där satt jag fast - nära honom. *hihi* Inte frivilligt, utan av trycket men jag hade verkligen inget emot det! Mysig man det där. :) Jag fick en nyckelring av Andreas och dom signerade. Aftonbladet hade postrar som dom fick att signera på så Lina skrev på den, sen Andreas och han skrev även mitt namn.. Han skickade den till Tess och både han och Lina sa att den va till Maria, så hon inte skulle ge det till nån annan och jag fick faktiskt tillbaka den. :)

Organiserad kö fanns inte så fick ta i för att komma därifrån. Hade gärna stannat men andra ville ju faktiskt också få en chans att komma fram. :)
Hoppas att jag inte smittade ner Andreas med min feber. :P

Gick med postern till hotellet och sen gick vi på stan.

Och på kvällen va det ju faktiskt dags och feberfri va jag då vilket va skönt.
Jättehäftigt att se Melodifestivalen live efter att ha sett den på TV i så många år!! TVn gör faktiskt inte sin rätt, det är såå mycket bättre live! Älskar ljudet och stämningen va på topp där inne i Scandinavium. Uppvärmarna gjorde sitt, Petra Mede kom in i morgonrock, mannen som Björn Gustavsson lyfte förra året berättade hur allt går till, vart kamerorna är och fick upp Björn Gustavsson på scenen. Det va kul att se honom även om det bara va väligt snabbt.



Mannen som han lyfte (minns inte va han heter) va med under hela sändningen, vevade i armarna för att få alla att låta. *hehe*  Stämningen strax innan sändning va rätt amazing, nästan hela arenan va med på "Andra sidan är ni klara"!

Det va jättekul att Alcazar gick till final, det ville jag. Skulle inte rösta men slog en pling på dom ändå, kunde inte låta bli. :) Resten blev väl typ som en massa överaskningar på rad, rätt oklart hur Snälla Snälla kunde gå vidare. Men får hoppas på att dom bra går vidare nästa vecka. :)

Söndagen va lugn, lite shopping på Nordstan innan vi åkte hemåt.. Stannade i Segersteds hemstad ett tag på vägen hem. :) Det va en toppenhelg men det va skönt att komma hem.

LÄNGTAR till den 21 februari då det är dags för ännu en delfinal, LIVE!!
Bilden på Alcazar, från kvällens vinstuppträdande får avsluta detta blogginlägg. 


Kommentarer
Postat av: Erika

sv: åh okej :D Jag ser också fram i mot att höra mer av honom :)

2009-02-11 @ 16:08:03
URL: http://icanpikan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0