Sjuk igen...

Har inte skrivit här på några dagar men nu är jag förhoppningsvis tillbaka.
Blev nämligen sjuk i tisdags, IGEN. Hann vara frisk från svininfluensan i tre dagar innan jag fick en ny influensa. Började få ont i halsen i tisdags eftermiddag, mådde inte prima på onsdag morgon men åkte och jobbade ändå. Jobbade bara förmiddagen så kände att jag nog skulle orka det, gick ju på alvedon. Men på kvällen va det kört och jag va riktigt dålig igen.

Igår va jag till sjukhuset, fick gå akutvägen (finns ingen akut men dörren är ju kvar) och sammanlagt 5-6 meter in i sjukhuset. Fanns ett rum direkt innanför dörren till vänster. Dom ville inte ha mig i väntrummet pga att svininfluensan nämndes i telefon.
En sköterska kom och tog betalt och "checkade in" mig i reseptionen, hon fick gå fram och tillbaka bara för att dom inte ville ha mig dit. :P
Läkaren kollade mig och en personal från labbet kom och tog lite tester. Först i fingret, vilket jag hoppades på och sen i halsen för att kolla streptokocker. Hade inte en tanke på det, ställde in mig på blodprov men inte det. Men ska inte gruva mig för det nåt mer, gick så galet fort när hon petade i halsen!

Halsprovet va negativt och blodtestet visade ingen bakterie. Så hade bara otur med att bli sjuk direkt igen. Men det är skönt att ha kollat streptokocker då jag varit mycket sjuk i år.

Idag har jag bara haft lite feber och mår inte alls så dåligt. Men har varit ofantligt trött hela dagen. Förhoppningsvis är jag frisk inom ett par dagar.

Kommentarer
Postat av: Sandra T

det suger att vara sjuk,krya på dig! :)

2009-11-21 @ 14:59:47
URL: http://sandramusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0