Getingstick i oktober

Har haft ont i tummen bra många timmar nu, sen 16-tiden. Eldade i kaminen och skulle lägga i en björk. Drog loss barken som jag brukar och där fanns tydligen en nyvaken geting. Det är första gången jag fått ett getingstick och det är inte det minsta skönt! :/ Fick ett litet stick i pekfingret också men det gick över snabbt men hela tummen fick sig ett rejält stick och det bara brände!

Visste inte va det va först, såg ingenting utan det bara gjorde galet ont i tummen! Släppte det jag höll bara rakt ner och sköljde med kallt vatten. Ringde mamma och frågade om det jag kände kunde va ett getingstick och då såg jag den stora getingen komma krypandes på golvet.
Blev lite orolig då jag aldrig fått ett stick förut och inte visste hur jag skulle reagera. Vet att farfar är jätteallergisk mot getingstick men för mig verkar det ha gått bra.

Har bara en svullen (den va väldigt svullen förut) och öm tumme med en nedrans värk i tummen och uppöver underarmen.

Ikväll har jag tagit i veden väldigt försiktigt och kollat golvet noga, den smet ju den jäveln och nån ny vill jag inte ta i.


Imorgon ska jag och mamma åka och tända ljus och lykta på mormor och morfars grav. Måste svänga förbi sommarstugan först för att hämta granris, dom brukar va snåla med det på gravarna så det är bästa att ta med lite extra.
Ska köpa lite "kalasmat" också för på lördag blir det mys. Min lille prins Zuddas fyller år. <3


Kommentarer
Postat av: luffi

jupp kollar varje dag, dock spelar jag inte in. men kanske kan få en kopia av dig i framtiiden hihi..! :) kramar

2009-10-30 @ 08:08:19
URL: http://www.luffi.se
Postat av: Anna

Läste på deras blogg om att v 44 är den vecka på hela året då det är störst tryck med antal besökare för att det är höstlov då så kanske inte så smart att åka dit då som första gång. Men vi överlevde även om man var förbannat trött på det mot slutet haha

2009-10-30 @ 10:26:39
URL: http://filmtvmusikautografer.blogg.se/
Postat av: CLARA

SVAR: Okej!:)<3



Vad gör du en sådan här fredag då?:)

(..& förlåt, för jäätte sent svar!)

2009-10-30 @ 14:45:12
URL: http://brunetttens.blogg.se/
Postat av: luffi

mariette är väldigt gryym tyvärr kommer hon nog itne vinna hela tävlingen men hon är nog topp tre

2009-10-31 @ 12:20:33
URL: http://www.luffi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0