Niklas Hjulström aka Cue 14 juli, 2010

Kom hem från Stockholm på måndagen och åkte till Strömstad och Sydkoster på onsdagen. Himla rännande men det va ett måste!
Niklas Hjulström har jag gillat sen 1997, i 13 år, då hans låt Burnin' spelades i serien Glappet. Föll direkt. :D Gillar honom som skådespelare också och efter 13 år är det dags att se nån live. *hihi*

Han är fantastisk!!!!
Älskar hans röst och han är trevlig och genomgo. :)



Han spelade på Kosters Trädgårdar, i deras lilla resturang som rymde som mest 50 pers (om hälften stog). Jag hade bokat plats och hade turen att få det närmsta bordet! Väldigt nära scenen.. Tjejen brevid fick passa hans kavaj, som Lars Norén rört vid. Han va noga att påpeka det och frågade under hela tiden den här tjejen om det går bra. *haha* Och han ställde sitt glas på vårt bord. :P

Hur många artister är det som minglar i pausen? Det gjorde han!
Jag hade självklart med mig hans "senaste" album och gick fram till honom. Han pratade med några bekanta så jag ställde mig och väntade.. Han vände på sig och såg mig och han drog värsta smilet. Antingen för att det va knas eller för att han gillade det. *haha* Men jag kunde ju inte bara låta bli, efter 13 år!

Hade med egen penna, men den la självklart av just när han skulle skriva! XD Den funkar prima annars men inte på just hans skiva.. Typiskt, typiskt.
Han bad mig komma efter spelningen igen för han hade en kanonpenna. Fast det hade jag aldrig hunnit, skulle med en båt och han hämtade den direkt. Hur många artister gör så??
Han skrev fint och hade noll koll på vilket datum det va. *haha*

Ville ta kort med honom och han sa inte nej. Jag kan inte ta mot mig själv så fick fick be en tjej brevid oss. Först ett och tjejen frågade om hon skulle ta ett till. Jag va inte alls med när hon tog så det fick bli ett tredje. Det sista blev bäst och vi båda skrattar. :D


Så här stor va scenen.. :P

Burnin' sjöng han "sist" och jag filmade den låten. Han ler mig rakt i ögonen då, jag ler massa tillbaka och bara njöt ännu mer!! :D Och ja, jag kan ärligt säga att jag tycker han ser bra ut också! Har alltid tyckt det och va spelar det för roll att han är nästan dubbelt så gammal som jag. :P 

Tyvärr va det inte sista låten, exktralåtar såklart och jag stannade en låt. Sen va vi tvungna att rusa för att hinna med båten in till Strömstad. Men fick ändå 2 timmar med denne fantastiske man! :D



Kommentarer
Postat av: Linda

Han var i Köping och spelade i helgen. :P Men jag var aldrig där.

2010-07-20 @ 22:04:56
URL: http://idaliza86.blogg.se/
Postat av: Leeniz

SV: Ja showen är så färgstark nästan hela tiden, dock har jag mixat lite med färgen i datorn efteråt men inte jättemycket. Jag ville bara ha dom liiite liiite skarpare. Då kan jag meddela att Andreas själv tyckte om en av bilderna så mycket att han gjorde en av bilderna till sin visningsbild på FB =)

2010-07-21 @ 12:43:58
URL: http://thelifeofleeniz.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej! Håller med dig. Niklas är otroligt bra, sjunger med oerhörd känsla och har kanonröst. Dessutom ger han ett väldigt trevligt intryck. Det gick ju en båt 22.30...



Från en gammal tant... Niklas Hjulström går hem i alla åldrar...

2010-08-01 @ 09:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0