Påskliljor luktar gott

Igår va en härlig dag på jobbet. Allt gick som på räls, trots snoriga näsor. Allt va bara så perfekt och man blir så glad av en sån dag! En praktikant på plats också och därmed alltid en extra person. :P
Vi stannade inne från den blöta gården hela dagen och det blev en massa lek och lite påskpyssel. Alla gjorde varsin kyckling, med ögonen lite här och där, fjädrar på olika ställen - dom flesta på ryggen men nån fick på skallen. Såå söta!

Idag har det inte hänt speciellt mycket. Tänkte ta en promenad förut men Zuddas va inom synhåll så det gick inte alls det. Sen kom han inrusandes och ställde sig mitt på köksbordet och stirrade ut! Den enda jag såg va grannkatten Moa och fick inte ihop rädslan som Zuddas hade. Han har ju aldrig varit rädd för henne liksom.. En stund senare ser jag Moas husse på vår baksida och klipper i fruktträden och fick först då ihop varför min misse va så rädd. *haha*
När mamma slutat så åkte vi till mormor och morfars grav med påskliljor. Luktade riktigt gott i bilen måste jag säga. *hehe* Det va svårare att få krukorna på plats dock, massa snö på kyrkogården där gravarna är. Fick skotta mig fram med en vas och dra och slita lite i granriset som låg där men tillslut va det på plats. Mormors föräldrar och bröder fick också en kruka med påskliljor, nerstoppad i snön. Inte många alls som hade satt dit blommor faktiskt.
Sen åkte vi till köpcentret i T-fors en sväng. Finns inte mycket att ha där men det är affärer iaf! Tog ett varv och kollade i några men det fanns inget jag ville ha direkt så vi åt på BK och åkte hemåt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0