Andra Avenyn är slut

Efter 2,5 år så är Andra Avenyn nu slut. Känns ju sådär men det slutade på topp iaf!
Jag minns när serien började, mamma följde audition för dom 2 rollerna som blev 4 - Kim, Liv, David och Roxanna. Jag strökollade på det och sen på första avsnittet. Sen fick över 40 avsnitt gå innan jag började kolla på nätet, avsnitt 6-8 tror jag det va och fastnade direkt. Sen dess har jag då slaviskt följt Andra Avenyn och varit väldigt insatt i dess karaktärer. :)

Här är vad jag tycker om hur det slutade för karaktärerna och det kan stämplas SPOILERVARNING ! !



KIM:
Blev frikänd och det kändes kanon. Aldrig att han skulle kunna göra en sån sak mot Liv, eller någon annan! Men så är det på TV och man kan inte låta bli att bli misstänksam då dom vrider det hela så att man ska tro en sak.. Jag har alltid sett honom med nån annan än Liv men måste nu erkänna att det kändes väldigt rätt att dom fick varandra ändå. Man kan väl ändra sig. :P

TONY: Tragiskt! Visst att han dödade en annan människa men tycker nog att dt skulle va Hästen som skulle sitta i den där cellen istället. Han skulle ju äntligen få lite ro tillsammans med Kitty.

KITTY: Äntligen återförenad med sin Texas. Och det hela slulle ha varit perfekt om bara Tony varit fri!

ULLA & RASMUS: "Och så levde dom lyckligt i alla sina dagar", så slutade deras historia och det är ju bara för härligt! Texas får bo hos dom och så fick dom Rasmus lilla dotter helt för sig själva. Perfekt!

ROXANNA & HAMZA: Roxanna skippade sina piercingar och såg ut att va riktigt lycklig. Hamza är ju dock fast med Hästen, fast på ett annat sätt än tidigare. Och så har dom ju Silvia.

GREGER: Snubben man älskar att hata. Han kom iaf ut som gay på ett något pinsamt sätt och helt i onödan. Men otroligt modigt! Han är numera gift med AL. (tror det va samma snubbe som tidigare iaf)

SIGRID & PER: Gifta. Vet inte hur lyckliga dom kan vara med tanke på Pers sjukdom. Man fick inte veta så mycket mer än att hans sjukdom blivit värre.

ROLAND: Bor kvar med Sigrid och Per. Mer än så får man inte veta tycker jag.

MARKUS: Va misstänkt för att ha våldtagit Liv, men blev frisläppt. Många tankar sattes i spinn och när han nu i sista avsnittet gav Kim den där blicken då han såg att Kim va fri va hemsk. förstog jag och när han låste dörren om sig och Natalie va jag HELT säker. Hemskt men då han gjort en sån sak så ska han sitta där han sitter - i en välförtjänt cell!

DENNIS: Fortfarande präst.. Finns väl inte så mycket att säga om det.

KATARINA: Har varit en häxa i mina ögon. Riktigt elak. Det slutade med att hon hamnade på psyket, rätt tragiskt men jag gillar att hon inte ville ha sin dotter och att Rasmus fick ta över helt!

HÄSTEN: Ja, va säger man. Odödlig... Och skulle som sagt sitta i en cell istället för Tony.

Jag kommer absolut sakna Andra Avenyn och hoppas dom sänder en repris rätt snart. Är grymt sugen på säsong 1 igen!


Kommentarer
Postat av: Melinda

Bra skrivet maria!:) kommer också sakna A.A så sjukt mycket :(

2010-05-06 @ 16:45:18
URL: http://meellee.blogg.se/
Postat av: Leeniz

Kommer sakna AA så sjukt mycket men att Markus vart våldtäcksman helt plötsligt kändes bara så fel. Hade varit mycket bättre om det varit någon helt okänd, som dom där 2 killarna i skogen som slog ner Kim och rånade honom. Tyckte dom valde en skitenkel utväg till avslutning. Hade fasen vart mycket bättre om en bomb slagit ner och sprängt alla. Nej men tyckte dom valde en feg väg att avsluta allt på. Liksom kasta i 3 stycken i fängelset och en på psykhem. hmm kunde gjort såå mycket bättre.

2010-05-08 @ 16:58:34
URL: http://thelifeofleeniz.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja, AA kommer VERKLIGEN saknas. Tycker det är dåligt att dom inte har alla rättigheter för låtarna, eller vad det nu va så att dom inte kan släppa aa på dvd :(

2010-05-25 @ 17:15:06
URL: http://krubban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0