Julkul lista

Pepparkakor - Lussekatter
Ischoklad
- Marsipan
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbensbjäll - Jansons frestelse
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Ge - Få
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och Sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst

Hur och med vilka ska du fira jul med i år?
På Julafton blir det middag hos farmor och farfar, sen till storebror för att vänta på Tomten och mysa med brorsdottern.
Juldagen blir hemma och morbror, moster och kusiner (+ en respektive) kommer på middag och mys. Hela helgen tillsammans med en massa familj alltså. <3

Vad önskar du dig i julklapp?
Sällskap på en resa och jag är rätt så säker på att jag tyvärr inte får det..

Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15.00 på julafton?
Tomteverkstaden och Musse & hans vänner på husvagnssemeser.

Har du firat jul utomlands någon gång?
Nej och jag är inte så sugen på det heller. Vill ha en svensk jul med allt vad det innebär.

Vilken jullåt är den bästa?
Tänd ett ljus - Triad, Christmas Time - Backstreet Boys och Välkommen Hem - EMD

Vilken julfilm är den bästa?
Tomten Är Far Till Alla Barnen, utan tvekan. Älskar den filmen. :P

Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig.
När jag och mormor varje julafton satt och pusslade in på natten. Hon sa alltid att hon inte skulle pussla klart, men satt alltid kvar till sista biten va lagd. Saknar den stunden med henne. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0