Tomorrow, when the war began

Typ 3 timmar tog det att få igång TV boxen tidigare idag och jag fick tillslut få se på filmen jag ville se! Och måste säga att filmen va precis som jag minns boken och riktigt bra. Jättekul att dessa böcker av John Marsden blir till film! Längtar redan efter del 2 och känns ju lagomt kul att behöva vänta i typ 1 år. Får hoppas att alla böckerna i serien görs till film. :)

Tomorrow, when the war began
17-åriga Ellie Linton planerar att ta en paus från arbetet på hennes föräldrars gård och ge sig ut på ett sista äventyr innan sommarlovet är över - en campingresa till den legendariska oas som ryktas vara belägen mitt i den stenöken som omger byn, och som av lokalbefolkningen kallas "Helvetet".

I föräldrarnas Land Rover hämtar Ellie upp sina medresenärer och framme i Helvetet märker gänget snart att platsen är allt annat än helvetisk: Den grönskande idylliska platsen visar sig vara ett paradis, komplett med porlande bäckar och ett vattenfall - den perfekta platsen för vänskap att gro och kärlek att blomstra. Under deras veckolånga vistelse börjar minnena av världen där utanför så sakta tyna bort. Fram tills de plötsligt ser ett stort antal lågflygande stridsflygplan passera på natthimlen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0